Interessant voor je?

Daarom de ABN AMRO app
Met de ABN AMRO app heb je altijd je bankzaken dichtbij. Even je saldo checken of geld overmaken? Je betaallimiet aanpassen of Voorspellingen bekijken? Je regelt het eenvoudig op je smartphone of tablet. En met de veiligheid die je gewend bent. Met de app ben je klaar voor de toekomst.

Activeer de app
Ga je de ABN AMRO app voor het eerst gebruiken? Je zet ’m in een paar stappen al op je telefoon of tablet. We helpen je op weg bij het downloaden, activeren én het gebruiken van de app.
3 voordelen van de ABN AMRO app
Zelf je pas (de)blokkeren, bij verlies of diefstal
Ben je je betaalpas kwijt? Of 3 keer de verkeerde pincode ingetoetst? In de app is (de)blokkeren zo gebeurd.
Snel geholpen worden bij bellen vanuit de app
Hulp nodig bij je bankzaken? Bel ons vanuit de app! Omdat we zien wie je bent, kunnen we je beter en sneller helpen.
Blijven bankieren op reis
Onverwachte kosten tijdens je reis? Of je betaalpas verloren? Met de app kun je op reis snel bij je bankzaken.

Eenvoudig inloggen in Internet Bankieren
Ontdek de nieuwe manier van inloggen in Internet Bankieren. Scan de QR-code op het inlogscherm met je telefoon. Daarna bankier je verder zoals je gewend bent. We leggen uit hoe het werkt, en waarom het veilig is.
De ABN AMRO app is veilig
Twijfel je nog over de veiligheid van de app? Lees dan de 4 redenen waarom je de app kunt vertrouwen. Bekijk ook de video. Onze collega Sjoerd beantwoordt daarin de meestgestelde vragen over de app en veiligheid.
Verder goed om te weten
Voor wie?
Je kunt de ABN AMRO app op je mobiele toestel gebruiken, als je een ABN AMRO betaalrekening en Internet Bankieren hebt.
- Nog geen klant? Open nu een betaalrekening.
- Zakelijke klant? Lees meer over de ABN AMRO app voor zakelijke klanten.
Voorwaarden
Voor de ABN AMRO app gelden de Voorwaarden identificatiecode (PDF, 104 KB) .
Kosten
- Het downloaden en gebruiken van de ABN AMRO app is gratis.
- Om de app te gebruiken heb je internet nodig. Als je mobiel internet gebruikt, dan kan je telecom aanbieder hier kosten voor rekenen.
Veiligheid
- Toestelregistratie is een verplicht onderdeel van de beveiliging van onze app. We herkennen je hierdoor niet alleen aan je identificatiecode, maar ook aan het toestel waarmee je bankiert. Je kunt de app alleen gebruiken, als al deze gegevens kloppen.
- Als je de ABN AMRO app voor het eerst gebruikt, kies je een identificatiecode. Deze persoonlijke code gebruik je om in te loggen en geld over te boeken.
- Heb je een toestel met Touch ID of vingerafdruk? Ook hiermee kun je, binnen je daglimiet, inloggen en geld overboeken. Je gebruikt je vingerafdruk dan in plaats van je identificatiecode. Lees meer over je vingerafdruk en de ABN AMRO app.
- Met een toestel dat gejailbreakt of geroot is, kun je apps downloaden die niet gecontroleerd zijn door de officiële appstores. Dit soort apps kunnen schade toebrengen aan je toestel of andere apps. Dat vinden wij zeer onveilig voor de ABN AMRO app. Daarom ondersteunen we bij gejailbreakte of geroote toestellen de werking van de ABN AMRO app niet meer. Ook kun je op zo'n toestel niet alle functies van de app gebruiken (bijvoorbeeld vingerafdruk).
- Wij doen er alles aan om je veilig te laten bankieren. Maar het is net zo belangrijk dat je zelf weet hoe je veilig omgaat met je toestel en je gegevens. Lees tips voor veilig bankieren met de ABN AMRO app.
- Wat als je ooit je telefoon kwijtraakt? Het kan iedereen overkomen. Zorg daarom nu alvast dat je gegevens veilig zijn als het ooit gebeurt. Dit kan bijvoorbeeld door je anti-diefstalbeveiliging aan te zetten. Lees hoe je je telefoon kunt instellen en wat je nog meer kunt doen.
Vragen over inloggen met de app
Hoe kom ik aan de 5-cijferige identificatiecode?
Ga je voor het eerst de ABN AMRO app gebruiken? Dan kies je zelf je 5-cijferige identificatiecode. Op de pagina ABN AMRO app activeren lees je meer over de eerste keer de app downloaden en gebruiken.
Kan ik nog steeds inloggen met de e.dentifier als ik de app heb geïnstalleerd?
Ja, je kunt nog steeds inloggen in Internet Bankieren met de e.dentifier als je de app hebt geïnstalleerd. Wel wordt er steeds vaker gekozen voor inloggen met de ABN AMRO app. De app kun je namelijk steeds updaten naar een nieuwe versie met de nieuwste beveiliging. Lees meer over inloggen met de app.
Als je de app hebt gedownload, betekent dat niet dat je daarmee moet bankieren. Je gebruikt de app dan alleen voor inloggen en gaat verder op je PC of laptop. Zo blijven inloggen en bankieren gescheiden, net als met de e.dentifier. Als je de deur uit bent en toch iets moet regelen, kan dit veilig met de app. Je hebt dan geen betaalpas en e.dentifier nodig en kunt bijvoorbeeld snel je betaalpas blokkeren.
Vragen over gebruik van de app
Moet ik op mijn mobiele toestel bankieren als ik inlog met de ABN AMRO app?
Heb je de ABN AMRO app op je mobiele toestel geïnstalleerd? Dan kun je gewoon blijven bankieren op je pc of laptop. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om de app alleen te gebruiken om in te loggen in Internet Bankieren. Natuurlijk kun je ook bankieren met de app, maar dat hoeft niet.
Waar kan ik terecht voor hulp bij gebruik van de ABN AMRO app?
- Wil je weten hoe je de ABN AMRO app downloadt, activeert of voor het eerst gebruikt? We vertellen het je graag stap voor stap, bijvoorbeeld in een hulpvideo en handleiding.
- Heb je een andere vraag over de ABN AMRO app? Bijvoorbeeld of je thuis een cursus over de app kunt volgen? Of wat je moet doen als je telefoon kwijtraakt? We geven graag antwoord op de meestgestelde vragen over de app.
Hoe weet ik of mijn toestel geschikt is voor de ABN AMRO app?
Je kunt op je toestel zien welke versie van iOS, iPadOS of Android je gebruikt. De informatie vind je terug bij de instellingen. Bij toestellen met Android is dit vaak te vinden onder het kopje ‘software’ of ‘softwaregegevens’. Bij een toestel met iOS of iPadOS onder het kopje ‘info’ of ‘over’.
Zie je minstens Android 11 of iOS of iPadOS 15 staan? Dan kun je de ABN AMRO app gebruiken. Staat er een versie met een lager getal? Kijk dan of je een update kunt installeren. Als dat niet kan, is je toestel niet geschikt.
Hoe combineer ik zakelijk en privé in de ABN AMRO app?
In de ABN AMRO app kun je een extra profiel toevoegen. Handig als je privé en zakelijk een betaalrekening bij ons hebt. Zo heb je al je bankzaken bij de hand, maar wel van elkaar gescheiden. Lees hoe je je zakelijk profiel toevoegt.
Vragen over veiligheid van de app
Hoe veilig is de ABN AMRO app?
De ABN AMRO app is veilig. De ABN AMRO app en Internet Bankieren zijn allebei een compleet gesloten omgeving. Je gegevens worden versleuteld en via een beveiligde verbinding verstuurd. Twijfel je nog over de veiligheid van de app? We vertellen je daar graag meer over: ontdek waarom de app zo veilig is.
Als ik mijn telefoon verlies, kan iedereen dan bij mijn bankzaken?
Nee, als je je telefoon bent verloren, kunnen anderen niet bij je bankzaken. De ABN AMRO app is goed beveiligd met je identificatiecode, vingerafdruk (Android), Touch ID of Face ID (iOS). We raden je wel aan om je toestelregistratie voor de app te verwijderen. Dit kun je zelf doen in Internet Bankieren. Inloggen in Internet Bankieren kan dan met:
- Een geleende telefoon van iemand die dichtbij je staat, zoals een familielid of je partner
- Een tablet of iPad, als je deze hebt
- Een oude telefoon
Je activeert de ABN AMRO app opnieuw op dit andere toestel. Hiervoor heb je je identiteitsbewijs nodig. Daarna kun je inloggen in Internet Bankieren en de registratie van je verloren toestel verwijderen. Is dit voor jou niet mogelijk, of lukt het niet? Dan kun je met ons bellen.
Hoe zit het met het updaten van de app?
We werken elke dag aan de veiligheid en verbeteringen. Zo kunnen we je regelmatig een nieuwe versie van de app aanbieden. Vraagt je telefoon om de ABN AMRO app te updaten? Doe dit direct. Op die manier blijf je de app veilig gebruiken.
Kunnen andere apps meekijken met mijn ABN AMRO app?
Nee, dat kan niet. Net als Internet Bankieren is de ABN AMRO app een compleet afgesloten omgeving.
Hoe update ik de Android-software op mijn toestel?
- Open de app Instellingen op je telefoon of tablet.
- Tik onderaan op Systeem > Geavanceerd > Systeemupdate. Hier zie je welk versienummer van Android je op je telefoon hebt. Als er een update is, staat die hier.
- De updatestatus wordt weergegeven. Volg nu de stappen op het scherm.
Hoe update ik de iOS-software op mijn toestel?
- Ga naar de Instellingen (Settings) van je iPhone of iPad.
- Tik op Algemeen (General) > Software-update (Software Update). Hier zie je welk versienummer van iOS je op je telefoon hebt. Als er een update is, staat die hier.
- Tik op Installeer nu (Install now) om de update te starten. Volg daarna de instructies.