Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

Veelgestelde vragen over de ABN AMRO app

De meeste bankzaken regel je simpel zelf in de app. Zo kun je schade melden zonder te bellen. Maar ook je rekeningen instellen of je kind toegang geven tot de app. Wil je graag weten hoe dat werkt en wat je nog meer met de app kan doen?

Technische vragen over de app

Verwijder de cache onder de Google Play Store app in de instellingen van je Android-toestel. Volg deze stappen: 

  1. Ga naar Instellingen > Apps > Google Play Store.
  2. Tik op Opslag > Cache legen onderaan het scherm. 
  3. Ga vervolgens naar Instellingen > Apps > Google Play-services. 
  4. Tik op Opslag > Cache legen onderaan het scherm. 
Na het verwijderen van de cache onder deze apps loopt de download weer verder en kan de ABN AMRO app geïnstalleerd worden.

Ben je je identificatiecode vergeten of heb je drie keer de verkeerde code ingetikt? Geen probleem, gelukkig kun je dit zelf oplossen.

  1. Registreer jezelf opnieuw in de app. Dit gaat automatisch.
  2. Volg dan de stappen.
  3. Kies een nieuwe 5-cijferige identificatiecode en bevestig deze.

Je kunt nu inloggen met je nieuwe identificatiecode en de app gebruiken zoals je gewend bent. 

De ABN AMRO app werkt helaas niet op Huawei-toestellen die sinds 2020 zijn geïntroduceerd. Google heeft de toegang tot de Google Play Store voor deze toestellen geblokkeerd. Je kunt de ABN AMRO app daarom niet downloaden, installeren of gebruiken op deze toestellen. Ook niet via Huawei's eigen app store AppGallery. Houd hier rekening mee als je een nieuw toestel koopt.

  • De app heeft toegang tot je Apparaat ID nodig om je toestel te registreren. Lees meer over toestelregistratie.
  • De app vraagt toegang tot je telefoon. Zo kun je vanuit 'Contact' direct met ons bellen.
  • Toegang tot foto's en mediabestanden is nodig om je app te personaliseren met afbeeldingen. Bijvoorbeeld foto's bij je eigen rekeningen of in het adresboek.
  • Toegang tot de camera is nodig om bijvoorbeeld foto's aan je rekeningen toe te voegen.

Vragen over instellingen van de app

Is alleen het laatste cijfer veranderd? Dan pas je je pasnummer eenvoudig aan in de ABN AMRO app.

  1. Tik op Profiel.
  2. Tik op 'nieuw pasnummer instellen' onder 'toegang en gebruik' en verander je pasnummer.

Zijn er andere cijfers veranderd dan alleen het laatste cijfer van je pasnummer? Verwijder dan je toestelregistratie en registreer opnieuw.

  1. Tik op Profiel.
  2. Tik op Geregistreerde toestellen.
  3. Tik op de prullenbak achter de naam van je toestel.
  4. Bevestig met je identificatiecode.

Hierna activeer je de ABN AMRO app opnieuw. Hier heb je je identiteitsbewijs voor nodig.

Ga naar 'Profiel' > 'Toegang en gebruik' > 'Taal instellen'.

Ga naar 'Profiel' > 'Rekeningen en betalen' en kies 'Rekeningoverzicht'. Als je een bepaalde rekening niet ziet in je overzicht, ben je waarschijnlijk niet gemachtigd voor deze rekening. Je kunt dit eventueel aanvragen via Internet Bankieren. Lees meer over het aanvragen van een machtiging.

  1. Ga naar 'Profiel' > 'Rekeningen en betalen'  > 'Rekeningoverzicht' > 'Saldo per sectie tonen'.
  2. Tik op het schuifje om het totaalsaldo aan of uit te zetten.
  3. Staat het aan? Dan zie je het totaalsaldo bovenin in je rekeningoverzicht.

Heb je je rekeningen in een andere volgorde gezet? Of een foto of naam aan een rekening toegevoegd? Dan blijft dit zo bij een nieuwe update van de app. Je hoeft dus niets opnieuw in te stellen.

In de ABN AMRO app en in Internet Bankieren stel je zelf in welke rekeningen je wilt zien of verbergen. En je kiest de volgorde waarin je de rekeningen wilt zien. Het kan zijn dat je ze verschillend hebt ingesteld.