De IBAN-Naam Check geeft een melding als de naam en het International Bank Account Number (IBAN) anders zijn dan de gegevens die bekend zijn bij ABN AMRO. Dit voorkomt verkeerde overboekingen en helpt fraude te bestrijden. Wel zo veilig. We controleren ook of de ontvanger gebruikmaakt van de Overstapservice.
Controleer de IBAN nog een keer. Klopt de IBAN niet? Neem dan contact op met de persoon waar je geld naar overmaakt. De melding van de nieuwe IBAN vanuit de Overstapservice is ter informatie. Je kunt de nieuwe IBAN van de ontvanger vast opslaan in jouw adresboek. Dan gebruik je bij een volgende overboeking meteen de juiste IBAN.
De IBAN-Naam Check controleert overboekingen in Internet Bankieren of de ABN AMRO app. Het werkt vooral bij Nederlandse betaal- en spaarrekeningnummers in euro's.
De IBAN-Naam Check werkt niet voor:
Je ziet alleen een melding wanneer je de IBAN en naam van de ontvanger hebt ingevuld. De melding komt onder het naamveld. Dit is het veld met de titel 'Naam ontvanger'. De melding verschijnt ook als de ontvanger de Overstapservice gebruikt.