Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

Aandachtspunten Documenten

Aandachtspunten aanleveren documenten

Je leningaanvraag snel verwerkt

Je wilt ons de documenten sturen voor je aanvraag van een lening. Het is belangrijk om je documenten goed aan te leveren. Zo kunnen we je aanvraag zo snel mogelijk verwerken.

 

Aandachtspunten voor aanlevering:

Zo lever je je documenten goed aan

  • Maak van elk document een goed leesbare digitale kopie in een van deze bestandsformaten: pdf, png, jpg, jpeg
  • Zorg dat de kopie alle pagina’s van het document bevat en dat er geen gegevens zijn doorgestreept
  • Controleer of alle gegevens kloppen
  • Bewaar een kopie voor je eigen administratie.

Bijzonderheden

Voor een aantal documenten zijn er extra aandachtspunten. Handig om even door te nemen zodat je aanvraag geen vertraging oploopt.

Meest voorkomende documenten

  • Maak een digitale kopie (pdf) van je arbeidscontract
  • Op het contract moeten je gegevens staan en ook die van je werkgever
  • Je contract moet ondertekend zijn door jou en door je werkgever.

We hebben dit document van je nodig, als bewijs dat je een lening kunt terugbetalen. Voor je privacy mogen we deze informatie niet zelf opzoeken en gebruiken. 

Heb je een rekening bij ABN AMRO? Dan kun je het bankafschrift downloaden vanuit Internet Bankieren. Bij 2 aanvragers ontvangen we graag de afschriften van je privé en gezamenlijke rekeningen. Het overzicht mag niet ouder zijn dan 2 maanden. Download een overzicht van minimaal 1 maand aaneengesloten dagen. Een foto van je overzicht is niet geldig; dit document moet een download zijn van de bank.

Op het overzicht moet vermeld staan:

  • Je IBAN
  • Je naam, adres en woonplaats
  • Betaal je onderstaande kosten van verschillende rekeningen? Stuur dan van elk van deze rekeningen een overzicht. 
  • De volgende bij- en afschrijvingen moeten vermeld zijn:
    • Bijschrijving van je inkomen
    • Afschrijving van je hypotheek of huur of kostgeld
    • Afschrijving van je levensverzekering
    • Afschrijving van alimentatie
    • Afschrijving DUO.
Bankier je bij een andere bank? Bekijk dan bij je eigen bank hoe je een bankafschrift download:
  • Zorg dat zowel jij als eventuele mede-aanvrager de overeenkomst ondertekenen
  • Onderteken ook de Machtiging incasso
  • Vul de datum van ondertekenen in.
Heb je de kredietovereenkomst digitaal ondertekend binnen Internet Bankieren van ABN AMRO? Dan hoef je deze niet meer aan te leveren.
  • Maak een digitale kopie van de voor- en achterkant van je legitimatiebewijs
  • Je Burgerservicenummer (BSN) moet vermeld zijn
  • Upload een digitale kopie van één van de volgende documenten:
    • een geldig paspoort
    • een geldige identiteitskaart of Nederlands vreemdelingendocument (geen rijbewijs)

Met deze machtiging geef je ABN AMRO Kredieten BV toestemming om het maandbedrag van je persoonlijke lening af te schrijven. Deze machtiging vind je in de e-mail die je direct na je online aanvraag hebt gekregen. Heb je de machtiging digitaal ondertekend binnen Internet Bankieren van ABN AMRO? Dan hoef je deze niet meer aan te leveren.

  • Maak een digitale kopie (pdf) van je meest recente salarisstrook
  • De salarisstrook mag niet ouder dan 2 maanden zijn
  • Op de salarisstrook moeten je gegevens en die van je werkgever staan.

Overige documenten

Maak een digitale kopie (pdf) van de complete aangifte inkomstenbelasting (zonder doorhalingen) over de laatste 2 beschikbare kalenderjaren.

  • Maak een digitale kopie (pdf) van je aanslag over de laatste 2 kalenderjaren (zonder doorhalingen) 
  • Stuur de definitieve aanslag inkomstenbelasting over het eerste jaar mee 
  • Heb je je definitieve aanslag van het tweede jaar nog niet ontvangen? Stuur dan je voorlopige aanslag in.
  • Maak een digitale kopie (pdf) van het aflosbewijs van elke lening die je volledig hebt afgelost
  • Op het aflosbewijs moeten de naam, het adres en de woonplaats van de rekeninghouders staan
  • Ook moet de naam van de kredietverstrekker op het aflosbewijs staan.

Maak een digitale kopie (pdf) van de afrekennota van je notaris. Zo toon je aan dat de leningen zijn of worden ingelost d.m.v. de hypotheek.

We hebben dit document van je nodig, als bewijs dat je een lening kunt terugbetalen. Voor je privacy mogen we deze informatie niet zelf opzoeken en gebruiken.

We ontvangen graag het meest recente afschrift(en) (niet ouder dan 1 maand) van de in te lossen lening(en), voorzien van onder andere een tenaamstelling, contractnummer en openstaand saldo. Heb je een lopend krediet bij ABN AMRO? Dan kun je het afschrift downloaden vanuit Internet Bankieren.

  • Op het bewijs (pdf) moet de naam en het rekeningnummer staan van je werkgever
  • Ook moet het bedrag dat je nog moet terugbetalen vermeld zijn
  • En vergeet niet een bedrijfsstempel te laten zetten.

Maak een digitale kopie (pdf) van het echtscheidingsconvenant incl. eventueel ouderschapsplan.

  • Maak een digitale kopie (pdf) van je meest recente huurovereenkomst
  • Zorg dat de naam van je verhuurder vermeld is
  • En zorg dat je naam, het adres van de woning en de huurprijs vermeld zijn.

Maak een digitale kopie (pdf) van de notariële akte waarin je huwelijkse voorwaarden staan.

  • Maak een digitale kopie (pdf) van je hypotheekakte
  • Is je akte nog niet gepasseerd? Stuur ons dan de getekende hypotheekofferte. 

Maak een digitale digitale kopie (pdf) van de getekende hypotheekofferte, waarin de nieuwe maandlast is opgenomen.

  • Maak een digitale kopie (pdf) van de intentieverklaring
  • De verklaring mag niet ouder zijn dan 2 maanden
  • Laat je  werkgever de verklaring ondertekenen
  • En vergeet niet een bedrijfsstempel te laten zetten.

Maak een digitale kopie (pdf) van je jaaropgave over het afgelopen jaar.

  • Maak een digitale kopie (pdf) van je jaarrekening 
  • De naam van je boekhouder/accountant moet op je jaarrekening staan
  • Zorg dat je jaarcijfers volledig zijn. Je jaarcijfers bestaan uit: 
  1. De balans 
  2. De winst- en verliesrekening 
  3. De toelichting 
  • Maak een digitale kopie (pdf) van elke overeenkomst die je hebt bij andere kredietverstrekkers.
Voor de leningen die je wilt opzeggen bij andere kredietverstrekkers hebben wij een ingevulde opzegbrief nodig. Per lening of krediet is 1 ingevulde opzegbrief nodig.
  • Maak een digitale kopie (pdf) van je opzegbrieven
  • Zorg dat de adresgegevens van de kredietverstrekker vermeld zijn
  • De brief moet ondertekend zijn door alle aanvragers van de nieuwe lening
  • Het contractnummer van de lopende lening moet vermeld zijn.

Maak een digitale kopie (pdf) van de notariële akte waarin je partnerschapsvoorwaarden staan.

Graag ontvangen wij een recent pensioenbewijs. Dit is een bewijs van het pensioen dat je op dit moment ontvangt.

  • Je naam, adres en woonplaats moeten vermeld zijn
  • Het bewijs mag niet ouder zijn dan 2 maanden.
  • Maak een digitale kopie van  mijnpensioenoverzicht.nl
  • Je gegevens moeten vermeld zijn
  • Het bewijs mag niet ouder zijn dan 2 maanden.
  • Maak een digitale kopie waarop het openstaande bedrag staat dat je nog moet terugbetalen
  • De opgave mag niet ouder zijn dan 1 maand
  • Zorg dat naam, adres en woonplaats van alle aanvragers is vermeld op de opgave
  • Ook de naam van de kredietverstrekker moet vermeld zijn.
  • Maak een digitale kopie (pdf) van je samenlevingscontract.
  • Maak een digitale kopie (pdf) van de verklaring van de belastingdienst dat je gebruik maakt van de 30%-regeling.

Met de uitbetalingsspecificatie geef je aan welke lening(en) wij moeten inlossen.

  • Maak een digitale kopie (pdf) van je uitbetalingsspecificatie
  • Vul je specificatie volledig in
  • Onderteken je specificatie
  • Zorg dat het totaalbedrag niet hoger is dan je aangevraagde kredietbedrag.
  • Maak een digitale kopie (pdf) van je uitkeringsbesluit
  • Zorg dat je gegevens en de gegevens van het UWV vermeld zijn
  • Zorg dat de duur van de uitkering vermeld is.
  • Maak een digitale kopie van je meest recente uitkeringsspecificatie
  • Op de uitkeringsspecificatie moeten je gegevens en de uitkeringsinstantie staan
  • De uitkeringsspecificatie mag niet ouder dan 2 maanden zijn.
  • Maak een digitale kopie (pdf) van je uittreksel GBA
  • Je kunt een uittreksel opvragen van de Basisregistratie Personen (BRP), voorheen GBA, bij de gemeente waar je woont.
  • Maak een digitale kopie (pdf) van de voor- en achterkant van je document.
  • Maak een digitale kopie (pdf) van je verklaring incassobureau
  • Zorg dat je gegevens en die van het incassobureau of gerechtsdeurwaarder vermeld zijn
  • Het bedrag dat je nog moet terugbetalen, moet erop staan
  • De gegevens van je schuldeiser moeten ook vermeld zijn
  • De verklaring mag niet ouder zijn dan 2 maanden.
  • Maak een digitale kopie (pdf) van de verklaring waarop staat dat je weer volledig werkt
  • Zorg dat je naam, adres en woonplaats vermeld zijn
  • Zorg dat de naam, adres, woonplaats, handtekening en bedrijfsstempel van je werkgever erop staan. 
  • Maak een digitale kopie (pdf) van de verklaring dat je werkgever voor je woonlast betaalt 
  • Zorg dat je naam, adres en woonplaats vermeld zijn 
  • Zorg dat de naam, adres, woonplaats, handtekening en bedrijfsstempel van je werkgever vermeld zijn.
  • Maak een digitale kopie (pdf) van de verkoopakte van je vorige woning.
  • Maak een digitale kopie (pdf) van het vonnis en het convenant
  • Als je deze hebt opgesteld, hebben we ook het ouderschapsplan nodig. 
  • Laat je werkgever de verklaring ondertekenen
  • En laat een bedrijfsstempel zetten
  • De verklaring mag niet ouder dan 2 maanden zijn.