Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

Lukt het niet om je kind toegang te geven tot Mobiel Bankieren via de ABN AMRO app? Volg dan de onderstaande stappen om het op een andere manier te regelen. Zo kan je kind oefenen met Mobiel Bankieren.

Oplossing mobiel bankieren kind

Activeer Mobiel Bankieren voor je kind in een paar stappen

Lukt het niet om je kind toegang te geven tot Mobiel Bankieren via de ABN AMRO app? Volg dan de onderstaande stappen om het op een andere manier te regelen. Zo kan je kind oefenen met Mobiel Bankieren.

Dit heb je nodig:

✔ Een apparaat om mee in te loggen in Internet Bankieren

✔ Je eigen pas

E.dentifier

Stap 1: Open Internet Bankieren

Open Internet Bankieren op de ABN AMRO website.

Stap 2: Log in met de e.dentifier

Tik op 'Inloggen met e.dentifier'. Gebruik jouw eigen rekening en pas.

Stap 3: Ga naar 'Zelf regelen'

Tik op 'Zelf regelen' boven in het scherm.

Stap 4: Ga naar 'Mijn overige producten beheren'

Scroll naar beneden en tik op 'Mijn overige producten beheren'.

Stap 5: Zoek naar 'Een product opzeggen of aanpassen'

Je ziet nu een andere Internet Bankieren omgeving. Scroll naar beneden en druk op 'HIER' in het blokje 'Een product opzeggen of aanpassen'.

Stap 6: Controleer taalinstellingen

Controleer rechtsboven de taalinstellingen. Zie je de pagina in het Engels? Tik dan op 'NL' en ga terug naar de laatste pagina uit stap 5. Is de pagina daarna nog steeds in het Engels? Bekijk de FAQ onderaan deze pagina voor een oplossing. 

Zie je de pagina in het Nederlands? Doe dan niks en ga door met stap 7.

Stap 7: Ga naar ‘Gebruik identificatiecode beheren'

Scroll naar beneden en tik op 'Gebruik identificatiecode beheren' onder het kopje 'Bevoegdheden'.

Stap 8: Sta 'gebruik van identificatiecode' toe

Tik op het pijltje van het dropdown-menu achter de rekening van je kind. Kies 'Ja, toestaan' in de kolom 'gebruik van identificatiecode'. Tik daarna op 'OK & Naar verzenden'. 

Stap 9: Wijzig bevoegdheden identificatiecode

Zet aan de linkerkant van het scherm een vinkje bij ‘Wijzigen bevoegdheden identificatiecode’ voor de rekening die aangepast moet worden. Tik daarna op ‘Bovenstaande opdrachten verzenden’.

Stap 10: Onderteken opdracht

Onderteken de opdracht door de stappen te volgen in het scherm. Gebruik hiervoor je eigen pas en e.dentifier. Tik daarna op 'OK & Verzenden'.

Stap 11: Gelukt!

Het is gelukt! Je kind heeft toegang tot Mobiel Bankieren en kan de ABN AMRO app gebruiken.

FAQ

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom Internet Bankieren niet goed werkt. Ga naar de pagina problemen met Internet Bankieren oplossen voor alle oplossingen.

Zie je bij stap 6 dat Internet Bankieren nog steeds in het Engels is? Controleer dan de taal van je browser en computer. Zorg dat deze op Nederlands staan. Hoe je dit doet, verschilt per browser en computer. Als alles op Nederlands staat, kun je verder met stap 7.

Je kunt Mobiel Bankieren voor je kind alleen activeren als je de wettelijke vertegenwoordiger bent. Ben je dat en krijg je toch een melding dat je niet bevoegd bent? Dan heb je waarschijnlijk ingelogd met de QR-code. Log uit en volg de stappen opnieuw. Gebruik nu je eigen pas en e.dentifier om in te loggen.