Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

Je vaste lasten op een rij

Inzicht en makkelijk opzeggen


Denk je aan je vaste lasten, dan denk je misschien meteen aan energiekosten, huur of hypotheek, en verzekeringen. Maar ook abonnementen maken deel uit van je vaste lasten. En dat kunnen er heel wat zijn. Denk bijvoorbeeld aan de sportclub, krant, streamingsdiensten of je boekhoudpakket. De ABN AMRO app geeft je nu inzicht in je gemiddelde vaste lasten per maand. Ook kun je abonnementen direct opzeggen. Handig! Zo houd je meer controle over je uitgaven.

Abonnement opzeggen in de app

Je kunt privé en zakelijke abonnementen direct opzeggen in de ABN AMRO app. Tik op het abonnement en kies 'Opzeggen'. Wil je dat wij het voor je doen? Kies dan 'Zeg dit abonnement voor me op'. Wij vragen dan extra informatie. Of kies 'Ik zeg dit abonnement zelf op'. Je krijgt dan alle informatie om het zelf te doen.

Inzicht in je vaste lasten

Wil je overzicht in je geldzaken? Vaste Lasten geeft inzicht in je maandelijkse uitgaven. Zoals abonnementen. Zo weet je precies waar je geld naartoe gaat.

 
Je vindt Vaste Lasten bij Inzicht. Open de app en tik op je betaalrekening. Ga naar bij- en afschrijven en tik rechtsboven op het staafdiagram icoon.

Vaste Lasten aanzetten in 3 stappen

1. Open Inzicht

Log in bij de ABN AMRO app en tik op je betaalrekening. Ga naar bij- en afschrijvingen en tik rechtsboven op het staafdiagram icoon. Zo open je Inzicht.

2. Geef toestemming

Om Inzicht te activeren, moet jet toestemming geven aan ABN AMRO. Dit doe je maar één keer.

Volg de stappen na ‘Zet inzicht aan’. Tik op de gele knop om toestemming te geven.

3. Bekijk Inzicht

Het kan een paar minuten duren voordat Inzicht zichtbaar is. Onder 'Vaste lasten' zie je een gemiddeld bedrag per maand. Tik hierop en bekijk je vaste lasten en abonnementen op een rijtje.

Veelgestelde vragen over Vaste Lasten

Vaste Lasten geeft een overzicht van je abonnementen en vaste lasten. Onder vaste lasten verstaan we kosten die minstens één keer per jaar, met een duidelijke regelmaat, plaatsvinden. Als je op een van de vaste lasten klikt, kun je de details bekijken. Zoals het totaalbedrag over een jaar, de transactiegeschiedenis en het moment van de eerstvolgende afschrijving.
 
Om Vaste Lasten te gebruiken, moet je de functie eerst zelf aanzetten in de ABN AMRO app. Dit doe je door naar je bij- en afschrijvingen te gaan en rechtsboven op het staafdiagram icoon te tikken. Op de pagina die dan opent, kun je toestemming geven. 

Je kunt ook toestemming geven door in het menu naar ‘Profiel’ te gaan en dan naar ‘Toestemming voor extra diensten’. Schuif daarna bij 'Inzicht' het balkje naar rechts. Is het balkje groen? Dan kun je Inzicht en Vaste Lasten gebruiken.  

Je vindt Vaste Lasten bij Inzicht in de ABN AMRO app. Ga hiervoor eerst naar je bij- en afschrijvingen. Rechtsboven je bij- en afschrijvingen zie je een staafdiagram icoon. Tik hierop om Inzicht te openen. Op deze pagina vind je ook je Vaste Lasten.

Je kunt de Vaste Lasten altijd aan- of uitzetten. Volg hiervoor de volgende stappen

  1. Ga in de app naar 'Profiel' en dan naar 'Toestemming voor extra diensten'.
  2. Tik op 'Toestemming voor extra diensten' en schuif bij 'Inzicht' het balkje naar rechts om Vaste Lasten aan te zetten, en naar links om het uit te zetten. Is het balkje groen? Dan kun je ‘Vaste Lasten’ gebruiken.

Zet je ‘Toestemming voor extra diensten’ weer uit? Goed om te weten: dan worden ook al je gegevens voor deze functies in de app gewist.

Vaste Lasten toont je abonnementen en vaste lasten op basis van je eerdere regelmatige bij- en afschrijvingen. Deze worden door ABN AMRO herkend als een abonnement of vaste uitgave. ABN AMRO mag je af- en bijschrijvingen niet zomaar bekijken en indelen. Daarom moet je eerst toestemming geven. Nadat je toestemming hebt gegeven, zie je bij 'Vaste Lasten' een overzicht van je abonnementen en vaste lasten. Je toestemming geldt voor al je rekeningen. En je kunt je toestemming altijd aan- en weer uitzetten. Wil je meer weten? Lees dan onze privacyverklaring.

Nee, je hoeft maar één keer toestemming te geven. Daarna kun je Inzicht en Vaste Lasten gebruiken.

Veelgestelde vragen over Abonnementen

We vragen je in de app om wat extra informatie. Denk aan gegevens van het abonnement, persoonlijke gegevens, volmacht om het abonnement op te zeggen en een handtekening. Zo kunnen wij aan de slag om het abonnement voor je op te zeggen.

Is het ons gelukt het abonnement voor je op te zeggen? Dan ontvang je een melding bij je Vaste Lasten. Je vindt Vaste Lasten boven je bij- en afschrijvingen onder het tabje ‘Vaste Lasten’. Je ontvangt ook een melding als we nog meer informatie nodig hebben. Of als de opzegging niet is gelukt.

Wij versturen de opzegging direct na je akkoord in de ABN AMRO app. De aanvangsdatum van de opzegging is dus ook dezelfde dag. Heeft het abonnement een opzegperiode? Dan gaat deze vanaf dat moment in.

Je kunt verschillende abonnementen opzeggen in de ABN AMRO app. Denk aan streamingsdiensten of een sportclub. Het is niet mogelijk om alle soorten abonnementen of vaste lasten op te zeggen. Bijvoorbeeld je zorgverzekering of huur. Daarom zie je niet bij elk abonnement de mogelijkheid om op te zeggen.

Ja, het is gratis. Het is onderdeel van wat wij voor je als klant doen.